گزارش گونه جدید وترکیب جدید از جنس .carex l از ایران

نویسندگان

محمد امینی راد

چکیده

طی جمع آوری نمونه های گیاهی تیره cyperaceae از شمال غرب کشور، carex tristis شناسایی گردید و به عنوان گزارش جدید برای فلور ایران معرفی می گردد و نیز توضیحاتی در رابطه با گونه های kobresia humilis و carex medwedewii ارائه می گردد. همچنین ترکیب جدید carex popovii subsp. brunneola (kukkonen) amini rad معرفی می گردد. خصوصیات مورفولوژیکی، رویشگاه ها و پراکنش گونه ها نیز ارائه می شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گزارش گونه‌ جدید وترکیب جدید از جنس .Carex L از ایران

طی جمع‌آوری نمونه‌های گیاهی تیره Cyperaceae از شمال غرب کشور، Carex tristis شناسایی گردید و به‌عنوان گزارش جدید برای فلور ایران معرفی می‌گردد و نیز توضیحاتی در رابطه با گونه‌های Kobresia humilis و Carex medwedewii ارائه می‌گردد. همچنین ترکیب جدید Carex popovii subsp. brunneola (Kukkonen) Amini Rad معرفی می‌گردد. خصوصیات مورفولوژیکی، رویشگاه‌ها و پراکنش گونه‌ها نیز ارائه می‌شود.

متن کامل

گزارش گونه جدید از جنس Psychrogetonاز ایران

گونة‌ Psychrogeton cabulicus که از استان خراسان جمع‌آوری شده است، برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد. این گونه با گونه مجاور خود Psychrogeton andryaloidesمقایسه گردیده است. نمونة مورد نظر از شمال غربی خراسان جمع‌آوری شده و در هرباریوم دانشگاه فردوسی مشهد نگهداری می‌گردد.

متن کامل

گزارش یک گونه جدید از جنس Trigonella از ایران

گونه‌ Trigonella grandiflora Bunge که از استان خراسان جمع‌آوری شده، برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود.

متن کامل

دو گونه جدید و گزارش یک گونه جدید از جنس کوزینیا (بخش Cynaroideae ) از غرب ایران

گونه‌های Cousiniadalahuensisو ‍C. mobayeniiاز استان کرمانشاه شرح داده می‌شوند که به ترتیب نزدیکترین وابستگان آنها گونه‌های C.mobayenii بررسی می‌شود. همچنین گونه Cousiniaqandilica که تاکنون فقط از عراق گزارش شده بود برای اولین بار از استان آذربایجان ( بین سردشت و پیرانشهر) گزارش می‌گردد.

متن کامل

گونه جدید از جنس .Saponaria L تیره میخک از ایران

گونه‌های جنس .Saponaria L از نظر ریخت‌شناسی شباهت زیادی به هم دارند به طوری که تاکسونومی این جنس از دیر باز موضوعی چالش برانگیز بوده است. به منظور روشن شدن وضعیت تاکسونومی این جنس در ایران نمونه‌های هرباریوم­های TARI (هرباریوم مرکزی ایران)، IRAN (مؤسسه تحقیقات گیاهپزشکی) و FUMH (مشهد) به دقت مورد بررسی قرار گرفت. صفات میکرومورفولوژیکی از جمله دانه و دانه گرده نیز مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت...

متن کامل

یک گونه جدید از جنس .Nepeta L از ایران

گونه جدید Nepeta makuensis از ایران نامگذاری و شرح داده می‌شود. این گونه از بخش Psilonepeta Benth. بوده و با داشتن کاسه گل لوله‌ای-استکانی که در ناحیه گلو متورم و پهن می‌باشد، مشخص می‌گردد. حلقه کرک در این گونه در قسمت میانی لوله کاسه گل قرار گرفته که این صفت متفاوت از سایر گونه‌ها است که در آنها حلقه کرک در قاعده دندانه‌ها واقع شده است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 21

شماره 2 2015

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023